O casă fără pericole

O casă fără pericole

Abonaţii Moldcell au participat la campania de colectare de fonduri „O casă fără pericole pentru copilul tău”

Accidentele produse în condiţii casnice reprezintă cauza pentru care aproape 50000 de copii cu vârsta cuprinsă între 0 şi 5 ani din Republica Moldova ajung la spital în fiecare an. În majoritatea cazurilor, adulţii responsabili pentru îngrijirea şi bunăstarea micuţilor nu cunosc pericolele ce se ascund în propriile case.

Compania Moldcell nu poate trece cu vederea fenomene sociale de asemenea amploare, mai ales că sănătatea şi educaţia tinerei generaţii constituie priorităţi ale politicii de responsabilitate socială corporativă a operatorului. Astfel, în vara anului 2009, Moldcell a devenit partenerul campaniei naţionale de comunicare „O casă fără pericole pentru copilul tău”, desfăşurată în cadrul proiectului moldo-elveţian „Regionalizarea Serviciilor Pediatrice de Urgenţă şi Terapie Intensivă în Republica Moldova”, având ca parteneri Ministerul Sănătăţii al Republicii Moldova, Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare şi implementatorul – fundaţia „Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate” (CPSS). Campania cu sloganul „Ai grijă de mine. Eu vreau să trăiesc!” îşi propune să informeze familiile în care cresc copii în vârstă de până la 5 ani despre importanţa supravegherii copilului şi măsurile de prevenire a accidentării acestuia.

În prima etapă, Moldcell a oferit tuturor utilizatorilor săi posibilitatea de a contribui şi a ajuta copiii care mai pot fi salvaţi, prin intermediul unei campanii de colectare de fonduri. În perioada 3 - 31 august, abonaţii au putut dona suma de 10 lei prin apel/SMS gratuit la numărul scurt 9490. Prin această acţiune s-a urmărit scopul de a informa şi sensibiliza opinia publică privind existenţa fenomenului traumatismelor în condiţii casnice. Operatorul şi-a propus să implice comunitatea, pentru ca, împreună cu clienţii săi, să acumuleze resurse financiare pentru nişte cazuri de intervenţii medicale stabilite de către Ministerul Sănătăţii şi experţi reputaţi în domeniu.

În cadrul campaniei de colectare de fonduri, abonaţii Moldcell au expediat cca 11000 de SMS-uri şi apeluri, donând cca 9500 dolari SUA. Operatorul a decis să completeze suma colectată, transferând pe conturile CPSS echivalentul a 20000 dolari SUA. În plus, compania Moldcell a asigurat componenta mediatică a întregii campanii naţionale „O casă fără pericole pentru copilul tău”.