Valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru serviciul public de telefonie mobilă
Trimestrul I 2018
Parametrii de calitate pentru serviciul public de telefonie mobilă | Valoarea măsurată |
---|---|
1. Disponibilitatea reţelei (Availibility Performance, NAp) |
|
1) coeficientul disponibilităţii reţelei, % |
99,73% |
2. Accesibilitate serviciului (Service Accessibility, SAc) |
|
1) rata apelurilor nereuşite, % |
0,076% |
2) rata conexiunilor mesajelor SMS, ne-expediate end-to-end, % |
1,12% |
3. Integritatea serviciului (Service Integrity, SIn) |
|
1) nivelul stabilit de calitate a convorbirii pentru metodele de estimare: |
|
a) metoda medie de estimare (MOS) |
>=3.5 |
2) rata convorbirilor ce corespund condiţiilor de calitate pentru metodele de estimare: |
|
a) metoda medie de estimare (MOS) |
80% |
4. Continuitatea serviciului (Service Retainability, SRe) |
|
1) rata apelurilor întrerupte, % |
0.45% |
5. Fiabilitatea serviciului furnizat (Services Reliability, SR) |
|
1) timpul stabilit pentru remedierea deranjamentelor şi restabilirea accesului la servicii, ore |
8 ore – stație de bază |
2) rata deranjamentelor, remediate în timpul stabilit |
64,55 64.55696
|
6. Reclamaţii taxări servicii (Charging Performance, CP) |
|
1) rata facturilor reclamate, % |
0,037 |
7. Satisfacţia utilizatorului (Satisfaction of users by service, SUS) |
|
1) rata reclamaţiilor privind aspectele tehnice şi organizatorice ale serviciului, % |
0,059 |
2) timpul mediu de răspuns pentru serviciul de “operatoare”; sec. |
0,40 |
3) rata apelurilor către servicii de “operatoare” care au fost preluate în maximum 30 de secunde; din totalul apelurilor către aceste servicii, % |
79,98 |
[1] Parametrii de calitate corespund Anexei 6 la Hotărârea nr.278/2009
Valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru serviciul public de acces la Internet
Trimestrul I 2018
Parametrii de calitate pentru serviciul public de acces la Internet | Valoarea măsurată | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|||||||||||
|
1 |
|||||||||||
|
1 |
|||||||||||
|
99,6 |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
LTE=0.10; HSPA=1.08 |
|||||||||||
|
LTE=0.10; HSPA=1.86 |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
3.1 Dial-up |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.2 ISDN (Integrated Services Digital Network), Reţea cu servicii digitale integrate |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.3 CDMA 1x (Code Division Multiple Access), Acces multiplu divizat prin cod |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.4 xDSL (Digital Subscriber Line), Linie de abonat digitală |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.5 Ethernet FTTx, (Fiber To The x), Fibra optica către x |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
ACCES LA PUNCTE MOBILE |
Mun. Chișinău |
Alte loc. >50000 |
||||||||||
3.6 CDMA EVDO |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
3.7 UMTS (HSDPA+HSUPA), (Universal Mobile Telecommunications System), Sistem Universal de Telecomunicaţii Mobile, |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
42/5.7 |
|||||||||||
|
According to contract/according to contract |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
19.60/3.85 1.06/0.29 |
19.46/3.88 1.61/0.28 |
22.65/4.10 0.64/0.12 |
15.24/3.95 1.00/0.38 |
||||||||
|
9.15/1.60 |
9.52/1.89 |
8.65/2.09 |
6.79/1.99 |
||||||||
|
300/300 |
199/199 |
69/69 |
55/55 |
||||||||
3.8 LTE, (Long-Term Evolution), Evoluție pe termen lung |
În afara orelor de vârf |
În afara orelor de vârf |
În afara orelor de vârf |
În afara orelor de vârf |
||||||||
|
375/150 |
|||||||||||
|
According to contract/according to contract |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
94.45/45.00 4.37/2.30 |
94.93/39.98 6.42/2.49 |
35.53/23.25 2.00/0.56 |
55.57/23.19 2.38/13.50 |
||||||||
|
33.43/20.65 |
38.17/20.03 |
12.92/11.75 |
20.92/19.98 |
||||||||
|
341/341 |
482/482 |
193/193 |
123/123 |
||||||||
3.9 GPRS-CSD (General pachet radio service), Serviciu de Pachete Comutate pentru Comunicații Mobile de Date, |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
3.10 GPRS (Class 10 AND CS-4) |
Înafara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
3.11 GPRS/EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution), GSM cu rata îmbunătăţită |
Înafara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
236.8/118 |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
227/100 1.5/19.6 |
237.5/102 1.9/12.6 |
238.7/107.5 1.7/75 |
237.1/105 11.3/35.8 |
||||||||
|
116.3/83.1 |
114.3/71.5 |
133.5/97.4 |
134/80.2 |
||||||||
|
70/71 |
73/71 |
65/65 |
66/75 |
||||||||
3.12 IEEE 802.11(Wi-Fi) |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
3.13 IEEE 802.16 (Wireless WiMax) |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||||
|
23:48 |
|||||||||||
|
66:30 |
|||||||||||
|
64.0% |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
% reclamaţiilor înregistrate per utilizator, % |
0,064 |
|||||||||||
|
||||||||||||
% reclamaţii referitoare la deranjamente, % |
0,030 |
|||||||||||
|
||||||||||||
% reclamaţii privind corectitudinea taxării, % |
0,185 |
|||||||||||
|
||||||||||||
|
3,31 |
|||||||||||
|
10,81 |
|||||||||||
|
97,34% |
[1] Parametrii de calitate corespund Anexei 2 la Hotărârea nr.278/2009