Declarație comună Moldcell - Ericsson
Dragi Abonați și Parteneri Moldcell,
Vrem, întâi de toate, să vă aducem scuze sincere pentru incidentul de rețea ce a avut loc pe 9 noiembrie 2021. Înțelegem că asta v-a afectat comunicarea cu cei dragi, planurile, tranzacțiile și afacerile.
Odată cu restabilirea deplină a rețelei, am început procesul de identificare a cauzelor acestui incident și vrem să aducem puțină claritate asupra celor întâmplate.
În noapte de 8 spre 9 noiembrie, echipele Moldcell și Ericsson, partenerul care asigură mentenanța echipamentelor și rețelei Moldcell, au planificat împreună lucrări de rutină pentru modernizarea capacității software, astfel de lucrări fiind operate frecvent în orice rețea. Lucrările au fost finalizate cu succes în dimineața zilei de 9 noiembrie fără impact asupra rețelei. La scurt timp însă, s-a produs o eroare ce a cauzat o congestie neașteptată a rețelei, iar soluția decisă, în regim de urgență, a fost oprirea și repornirea acesteia.
Pe parcursul zilei de 9 noiembrie, Moldcell împreună cu echipa globală Ericsson au depus absolut toate eforturile pentru restabilirea rețelei în cel mai scurt timp. Procesul de restabilire a conexiunii a durat ceva timp, întrucât procesul de repornire se face treptat cu fiecare celulă, pentru fiecare tehnologie separat – 2G, 3G și 4G. Investigarea cauzelor exacte ale incidentului continuă.
Spunem adesea că fiecare criză este o oportunitate... de a deveni mai buni, mai puternici, mai rezistenți. Am rămas cu multe învățăminte după acest incident și vrem să Vă mulțumim pentru cuvintele de încurajare dar și de nemulțumire. Toate au fost o lecție învățată.
Vrem să mulțumim, totodată, echipei globale Ericsson pentru că au fost alături de noi în această situație dificilă, suport exprimat și prin această declarație cu privire la incident:
„Pe data de 9 noiembrie, Moldcell împreună cu Ericsson, partenerul său tehnic, au desfășurat un proces de rutină de modernizare a capacității software. Astfel de procese nu au, de obicei, niciun fel de impact asupra rețelei, totuși, un număr de congestii au apărut urmare a acestor lucrări, fapt ce a determinat necesitatea de oprire și repornire a rețelei. Moldcell și Ericsson au lucrat împreună pentru restabilirea rețelei, iar incidentul este acum soluționat. Continuăm să lucrăm împreună pentru investigarea celor întâmplate.”
Contăm pe înțelegerea și suportul Dumneavoastră și vrem să Vă asigurăm că facem tot ce ne stă în puteri pentru a continua investițiile în calitatea înaltă a rețelei Moldcell, dezvoltarea societății și a progresului digital din țara noastră.
Vă mulțumim pentru tot!
Echipa Moldcell