Barkin Secen numit Director General Moldcell

CHIŞINĂU, Iulie 31, 2012 — Conducerea operatorului de telefonie mobilă Moldcell va fi preluată începând cu 3 septembrie de actualul şef al Direcţiei Vânzări Moldcell, dl. Barkin Secen. Schimbarea conducerii Moldcell a fost anunţată de către Vicepreşedintele TeliaSonera Eurasia, Şeful Regiunii Caucaziene, Halim Ateş, în cadrul unei conferinţe de presă desfăşurate marţi, 31 iulie, la sediul central al companiei din Chişinău. 

Potrivit lui Halim Ateş, TeliaSonera Eurasia are de mult timp o practică de rotaţie a directorilor şi managerilor superiori. Conform acestui sistem de rotaţie, Chiril Gaburici, care deţine funcţia de Director general Moldcell din anul 2008, a fost promovat şi desemnat să preia conducerea operatorului de telefonie mobilă Azercell din Azerbaidjan.

„Schimbările organizaţionale în grupul TeliaSonera Eurasia sunt operate în vedera dezvoltării afacerii, în primul rând, şi această rotaţie de manageri este una dintre ele. Scopul final este să creştem eficienţa operaţiunilor şi să îmbunătăţim experienţa clienţilor printr-o abordare diferită. Aceasta va oferi directorilor executivi atât posibilitatea de a aplica pe pieţele noi experienţa regională pe care o au deja, pe cât şi de a obţine o experienţă total diferită, într-un mediu absolut nou. Credem că acest fapt va facilita, de asemenea, extinderea în grupul TeliaSonera a proiectelor inovative şi bunelor practici, va asigura în continuare o bună guvernare companiilor noastre şi va aduce noi avantaje clienţilor noştri”, a declarat Vicepreşedintele TeliaSonera Eurasia.
Totodată, Halim Ateş l-a felicitat pe dl. Secen cu promovarea în carieră şi a menţionat abilităţile sale manageriale în funcţia deţinută.

„Barkin Secen activează de trei ani în Moldcell, iar în acest răstimp a demonstrat calităţi de lider şi a avut un rol important în dezvoltarea companiei. Datorită cunoştinţelor profunde despre piaţa locală, a simţului comercial accentuat, suntem siguri că dl. Secen va asigura în continuare companiei Moldcell o dezvoltare de succes, atât pe piaţa de telecomunicaţii din Moldova, cât şi în cadrul grupului”, a afirmat Halim Ateş.

La rândul său, dl. Secen a declarat că numirea sa în funcţia de director general Moldcell este o onoare şi că va asigura în continuare prosperarea companiei.

„Sunt onorat să preiau cârma unei companii care constituie o istorie de succes a investiţiilor suedezo-finlandeze în Moldova. Fiind parte din grupul internaţional TeliaSonera, Moldcell va aplica şi în continuare strategii globale, cu implementare locală. Va oferi clienţilor săi comunicare mobilă de calitate, servicii performante la preţuri accesibile, menţinându-şi poziţia de lider tehnologic şi cel în deservirea clienţilor.  De asemenea, Moldcell va continua politicile sale de bună guvernare şi responsabilitate socială, menite să contribuie la crearea unei lumi cu oportunităţi mai bune în Moldova. Timp de trei ani am străbătut ţara în lung şi-n lat, cunosc care este modul de viaţă al oamenilor de aici şi care le sunt aşteptările. Am reuşit să-mi fac mulţi prieteni şi chiar să întemeiez o familie. Sunt deja ataşat de ţara Dumneavoastră pe care o consider şi o simt drept a mea. Îmi asum cu drag responsabilitatea de a răsplăti bunăvoinţa şi căldura cu care m-aţi primit. Voi munci împreună cu echipa Moldcell să fim şi mai buni, aducând mai multă culoare în viaţa Moldovei.”

Dl. Secen a absolvit Universitatea Bilkent (Turcia), fiind licenţiat în economie. De asemenea, posedă diploma de licenţă a Universităţii J&W (SUA), are experienţă în vânzări, marketing şi analiză financiară, iar înainte de Moldcell a deţinut poziţia de Business Manager în TeliaSonera. Dl. Secen are 36 de ani, este căsătorit şi are un copil.


Vicepreşedintele TeliaSonera Eurasia, de asemenea l-a felicitat pe Chiril Gaburici cu promovarea în funcţia de preşedinte al companiei-soră din Azerbaidjan, Azercell.

„În opinia mea Chiril Gaburici este un manager deosebit în grupul nostru, având talentul de a schimba trendurile. Dânsul a reuşit să transforme compania Moldcell într-o operaţiune de importanţă strategică pentru grup, devenind un laborator al inovaţiilor, o platformă pentru pilotarea unui şir de proiecte care ulterior devin bune practici spre a fi preluate de alte ţări. Sunt convins că datorită calităţilor de manager iscusit şi carismatic, Chiril Gaburici va reuşi să câştige binemeritat încrederea şi respectul în compania Azercell – lider în Azerbaidjan, cu peste patru milioane de abonaţi”, a subliniat Halim Ateş.

Chiril Gaburici a activat în compania Moldcell din august 2001. După ce a lucrat timp de câţiva ani ca director de vânzări, a preluat în 2008 funcţia de director general al companiei. În perioada mandatului său, Chiril Gaburici şi echipa sa au reuşit să crească indicii financiari ai companiei, să sporească numărul de abonaţi Moldcell, depăşind cifra de un milion şi să crească considerabil cifra de afaceri. Compania a fost apreciată prin multe distincţii de stat, din partea partenerilor şi clienţilor. Astfel, Moldcell se mândreşte cu cea mai valoroasă nominalizare obţinută în cadrul concursului Marca anului 2011- “Reputaţie şi Încredere”.

 

Notă: Moldcell este parte a grupului suedezo-finlandez „TeliaSonera”, prezent în 20 ţări şi cu peste 170 milioane de abonaţi la activ. Operatorul Moldcell face parte din grupul de companii din aria de afaceri TeliaSonera Eurasia şi  prestează servicii de telefonie mobila în standard GSM, internet mobil (Internet ca lumea), TV mobil şi alte servicii. Moldcell s-a lansat la 28 aprilie 2000 şi a implementat în premieră 14 tehnologii noi în R. Moldova. Moldcell este un jucător activ în societate, promovând proiecte de importanţă strategică pentru dezvoltarea Moldovei: centru de date, servicii Mobile ID (de identitate mobilă), servicii mHealth (mSănătate), ş.a. Misiunea Moldcell este să ajute oamenii şi companiile să comunice simplu, eficient şi accesibil, contribuind la crearea unei lumi cu oportunităţi mai bune. În prezent Moldcell are peste 1 mln. abonaţi, iar reţeaua 2G acoperă peste 97% din teritoriul şi populaţia ţării, 3G –circa 73% din teritoriul ţării. Compania a investit peste 2,41 miliarde lei şi a contribuit cu peste 2 milioane dolari SUA la susţinerea proiectelor sociale din Moldova.