Valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru serviciul public de telefonie mobilă
Trimestrul II 2018
Parametrii de calitate pentru serviciul public de telefonie mobilă | Valoarea măsurată |
---|---|
1. Disponibilitatea reţelei (Availibility Performance, NAp) |
|
1) coeficientul disponibilităţii reţelei, % |
99,71% |
2. Accesibilitate serviciului (Service Accessibility, SAc) |
|
1) rata apelurilor nereuşite, % |
0,15% |
2) rata conexiunilor mesajelor SMS, ne-expediate end-to-end, % |
1,02% |
3. Integritatea serviciului (Service Integrity, SIn) |
|
1) nivelul stabilit de calitate a convorbirii pentru metodele de estimare: |
|
a) metoda medie de estimare (MOS) |
>=3.5 |
2) rata convorbirilor ce corespund condiţiilor de calitate pentru metodele de estimare: |
|
a) metoda medie de estimare (MOS) |
80% |
4. Continuitatea serviciului (Service Retainability, SRe) |
|
1) rata apelurilor întrerupte, % |
0.46% |
5. Fiabilitatea serviciului furnizat (Services Reliability, SR) |
|
1) timpul stabilit pentru remedierea deranjamentelor şi restabilirea accesului la servicii, ore |
8 ore – stație de bază |
2) rata deranjamentelor, remediate în timpul stabilit |
77.62 |
6. Reclamaţii taxări servicii (Charging Performance, CP) |
|
1) rata facturilor reclamate, % |
0,036 |
7. Satisfacţia utilizatorului (Satisfaction of users by service, SUS) |
|
1) rata reclamaţiilor privind aspectele tehnice şi organizatorice ale serviciului, % |
0,061 |
2) timpul mediu de răspuns pentru serviciul de “operatoare”; sec. |
36,6 |
3) rata apelurilor către servicii de “operatoare” care au fost preluate în maximum 30 de secunde; din totalul apelurilor către aceste servicii, % |
68,7 |
[1] Parametrii de calitate corespund Anexei 6 la Hotărârea nr.278/2009
Valoarea măsurată a parametrilor de calitate pentru serviciul public de acces la Internet
Trimestrul I 2018
Parametrii de calitate pentru serviciul public de acces la Internet | Valoarea măsurată | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
|
|||||||||||
|
1 |
|||||||||||
|
4 |
|||||||||||
|
99 |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
LTE=0.10; HSPA=1.08 |
|||||||||||
|
LTE=0.10; HSPA=1.86 |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
3.1 Dial-up |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.2 ISDN (Integrated Services Digital Network), Reţea cu servicii digitale integrate |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.3 CDMA 1x (Code Division Multiple Access), Acces multiplu divizat prin cod |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.4 xDSL (Digital Subscriber Line), Linie de abonat digitală |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
3.5 Ethernet FTTx, (Fiber To The x), Fibra optica către x |
|
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
ACCES LA PUNCTE MOBILE |
Mun. Chișinău |
Alte loc. >50000 |
||||||||||
3.6 CDMA EVDO |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
3.7 UMTS (HSDPA+HSUPA), (Universal Mobile Telecommunications System), Sistem Universal de Telecomunicaţii Mobile, |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
42/5.7 |
|||||||||||
|
According to contract/according to contract |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
|
300/300 |
199/199 |
69/69 |
55/55 |
||||||||
3.8 LTE, (Long-Term Evolution), Evoluție pe termen lung |
În afara orelor de vârf |
În afara orelor de vârf |
În afara orelor de vârf |
În afara orelor de vârf |
||||||||
|
375/150 |
|||||||||||
|
According to contract/according to contract |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
341/341 |
482/482 |
193/193 |
123/123 |
||||||||
3.9 GPRS-CSD (General pachet radio service), Serviciu de Pachete Comutate pentru Comunicații Mobile de Date, |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
3.10 GPRS (Class 10 AND CS-4) |
Înafara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
3.11 GPRS/EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution), GSM cu rata îmbunătăţită |
Înafara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
236.8/118 |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
|
70/71 |
73/71 |
65/65 |
66/75 |
||||||||
3.12 IEEE 802.11(Wi-Fi) |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
3.13 IEEE 802.16 (Wireless WiMax) |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
În afara orelor de vârf |
Ore de vârf |
||||||||
|
- |
|||||||||||
|
- |
|||||||||||
95% din cele mai înalte rate de viteză atinse (download/upload) 5% din cele mai joase rate de viteză atinse (download/upload) |
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
- |
- |
- |
- |
||||||||
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||||
|
9,9 |
|||||||||||
|
45 |
|||||||||||
|
765 (8 ore) |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
% reclamaţiilor înregistrate per utilizator, % |
0,011 |
|||||||||||
|
||||||||||||
% reclamaţii referitoare la deranjamente, % |
0,092 |
|||||||||||
|
||||||||||||
% reclamaţii privind corectitudinea taxării, % |
0,125 |
|||||||||||
|
||||||||||||
|
4 |
|||||||||||
|
9,47 |
|||||||||||
|
87,82% |
[1] Parametrii de calitate corespund Anexei 2 la Hotărârea nr.278/2009