Accidentele produse în condiţii casnice - fenomen de amploare în Republica Moldova. Statistici şi primele bilanţuri

Conferinţa de presă privind campania naţională de comunicare în scopul prevenirii accidentelor produse în condiţii casnice a avut loc pe 25 august, la sediul Ministerului Sănătăţii cu participarea partenerilor: Ministerul Sănătăţii al Republicii Moldova, fundaţia implementator „Centrul pentru Politici şi Servicii de Sănătate” (CPSS) şi compania Moldcell. 

În cadrul conferinţei de presă, ce s-a desfăşurat în prezenţa ministrului Sănătăţii, doamna Larisa Catrinici, au fost făcute publice informaţii semnificative privind impactul traumatismelor produse în condiţii casnice asupra stării sănătăţii copiilor. Astfel, conform datelor Centrului Naţional de Management în Sănătate, în anul 2008, aproape 50 000 de copii au suferit accidente, dintre care majoritatea au survenit acasă, unde micuţii ar fi trebuit să fie supravegheaţi în permanenţă de adulţi. Mai mult decât atât, fiecare al patrulea deces infantil în ţara noastră este cauzat de accidente casnice.

Implicându-se în permanenţă în programe sociale destinate copiilor („Împreună” – UNICEF, „Educaţie pentru toţi”, iniţiativa de acţiune rapidă – Ministerul Educaţiei şi Tineretului), compania Moldcell a considerat necesar şi firesc să se implice, ca unic partener privat, în campania „O casă fară pericole pentru copilul tău”. În cadrul conferinţei de presă, şefa secţiei Comunicări Corporative a companiei, doamna Rodica Verbeniuc, a vorbit despre campania de colectare de fonduri destinată copiilor accidentaţi, derulată de operatorul de telefonie mobilă. „Prin acţiunea de colectare de fonduri am urmărit informarea şi sensibilizarea opiniei publice privind existenţa fenomenului traumatismelor în condiţii casnice drept problemă gravă a societăţii noastre. De asemenea, ne-am propus să implicăm comunitatea, ca împreună cu clienţii noştri să alocăm resurse financiare pentru nişte cazuri de intervenţii medicale stabilite de către Ministerul Sănătăţii şi experţi reputaţi în domeniu.”, a declarat Rodica Verbeniuc. Amintim că până în data de 31 august 2009, toţi utilizatorii Moldcell pot dona suma de 10 lei apelând sau expediind un SMS fără conţinut la numărul scurt 9490.

În cadrul evenimentului, doamna Verbeniuc a oferit şi câteva rezultate preliminare ale campaniei de colectare de fonduri, menţionând că dacă suma colectată în urma acţiunii Moldcell va fi mai mică de 20 000 de dolari americani, compania va oferi banii care nu vor ajunge, pentru a completa suma finală.

În plus, compania Moldcell a asigurat componenţa informaţională, mediatică a întregii campanii naţionale „O casă fără pericole pentru copilul tău”, şi anume acoperirea cheltuielilor pentru plasarea publicităţii TV şi radio a materialelor promoţionale ale campaniei.

Notă:
Campania  „O casă fără pericole pentru copilul tău”  îşi propune să informeze familiile în care cresc copii în varstă de până la 5 ani despre importanţa supravegherii copilului şi măsurile de prevenire a accidentării acestuia. Campania naţională va dura până în luna martie 2010, vizând trei arii tematice: intoxicaţii şi otrăviri, arsuri şi opărâturi, înec şi sufocare cu un corp străin.